cupperponie

Alla inlägg under januari 2015

Av Cupper Ponie - 10 januari 2015 14:32

Hann precis longera klart med Apasche innan snön öste ner. Apasche var iallafall duktig men otroligt pigg. Redan när jag skulle hämta han från hagen var han otålig. Jag hade precis hängt upp undertråden på övertråden och skulle öppna. Men Apasche tyckte det gick för sakta så han gick under(!!) tråden. Trots han knappt kommer under tråden samt strömen var på. Ja, är man otålig så är man. Lät han iallafall så springa av sig lite hur han själv ville. Avslutade sedan med tempoväxlingar. Gick inte så himla bra med tempoväxlingarna men fick till det någon enstaka gång så då räkte det sedan. När vi kom tillbaka till stallet blev han skimmel på inte ens 5 minuter. Då det började snöa ännu mer myste jag med ponnysarna i ligghallen medans jag väntade på mamma. Snön vräker fortfarande ner, vill gärna gå i ide nu. 


Om en stund ska jag förbereda för träning. Blir mycket träning för rumpa och abs. Hoppas på träningsvärk. Måste förbereda inför skolstart på måndag under dagen. Ska planera vad jag ska ha för något med mig till skolan för att äta. Blir fort hungrig vilket då är bra, man ska äta ofta men små portioner. Så skolmaten kommer inte räcka. Kommer nog för det mesta bara vara frukt. Kanske får med mig något mer eller så kan jag ta en sväng till coop på håltimmar. 


Och så klart ska jag visa mamma hur min kamera funkar innan det blir allt för sent!

 

Av Cupper Ponie - 10 januari 2015 08:18

God morgon! Skulle ha bloggat tidigare men internet krånglade ett tag. Men nu har vi fått igång det. 


När jag vaknade tidigare idag kände jag att en liten tand som jag har väntat på i två år äntligen börjar kika fram. Känner redan nu att denna tand kommer nog vara lite sne. Men de flesta av mina tänder är snea, tandställning blir det längre fram. Nog om tänder! Under EM kommer det snö som inihelvete. Ska försöka hinna till hästarna innan skitvädret kommer. Senare ikväll kommer regn så snön varar visst inte så himla länge. Ska försöka låta hästarna jobba hårt under en kort stund, ca 1 h var max. Så slipper vi jobba i snö-oväder. Efter stallet ska mamma få lära sig min kamera när det gäller att filma så hon kan filma i morgon när vi tricktränar. Funderar även på ett träningspass närmare kvällen. Vi får se om jag orkar. 


Btw så har jag fortfarande svårt att sova om nätterna. Det sägs ju att om man har svårt att sova så är det någon som drömmer om en. Kan, vem du nu är, sluta drömma om mig så skulle det vara tacksamt!

 

Uppdaterar sen! Hare bra!

 

Av Cupper Ponie - 9 januari 2015 17:12

Mamma och kameran ville inte riktigt sammarbeta med varandra idag tyvärr. Så i morgon ska hon få en liten lektion om hur hon hanterar kameran. Alltså trycka på en knappt och hur hon ska göra i vissa tillfällen något skulle skita sig. Så kör vi nya tag på söndag istället. Kan säga att mamma var väldigt imponerad när hon fick se tricksen jag har lärt ponnysarna. Nu kan hon skryta inför sina hästiga tjejkompisar;) Samt började det mörkna så det var inte super kul för mamma att vara ute då. I morgon ska det vara skitväder då snön kommer. Tänkte försöka dra iväg till stallet iallafall så får ponnysarna bralla av sig. Börjar med att tömköra båda och sedan longera av dom ifall de fortfarande har energi kvar. De senaste dagarna har varit ganska lugnt för hästarna pgr av vädret vilket inte alls blir bra till slut. Pigga ponnysar och de blir uttråkade av att bara stå i hagen när inte jag är där. Därför ska de få jobba av sig ordentligt i morgon. 


Innan denna vecka är slut ska jag se till att ni får en video när jag tricktränar ponnysarna! Nu däremot ska jag strax förbereda mig för ett träningspass. Cardio pass står på schemat. Efter det blir det mys framför en film med tacochips. Sista fredagen detta lov så man får väl spendera fredagen så bra som möjligt. Tänkte dock sätta på larmet i huvudet på mig så jag börjar lära mig att vakna i tid. Jag har som en liten klocka i huvudet så när jag säger en tid jag måste upp vaknar jag innan den tiden. Vet inte varför jag har det så men jag tar det positivt iallafall. Ha en grym fredag kväll!

 

Av Cupper Ponie - 9 januari 2015 14:19

                 


Av Cupper Ponie - 9 januari 2015 08:49

Rubrik ideerna har tagit slut tyvärr. Idag ska det vara sol så jag hörde lite med mamma igår om hon skulle kunna hänga med till stallet efter jobbet. Tänkte att hon kunde filma när jag busar och tricktränar ponnysarna på åker. Låter inte det kul? Så får ni en film på det. När jag har skaffat ett stativ får ni nog fler filmer. Både trickträning, tömkörning ja ni fattar. I vår så ska jag försöka få film på ridpassen på ridskolan. Funderar på att ta reda på en häst i närheten man skulle kunna få rida då och då under sommaren. Ridskolan är ju stängd under sommarlovet så då blir det ju inget där. Vi får se helt enkelt! Nog om det. 


Ska snart fixa frukost, tror det får bli smörgås och äppelbitar, mums. Mamma slutar 12 så runt halv 1 tiden åker jag till stallet. Efter stallet ska jag träna, antingen en löprunda och gymma eller bara gymma. Beror på mörkret. Dåså hörrni, ha det bra!

 

Av Cupper Ponie - 8 januari 2015 13:15

-''Varför använder inte du smink?'' 

Den frågan har jag fått av många kompisar. Av någon anledning har jag aldrig svarat rakt och riktigt, mest bara sakt att jag inte behöver smink. Det är bara en liten bit av sanningen. Smink, vad är smink egentligen? Smink är massa producter man kletar i ansiktet för att man tycker det är snyggt, samt för att dölja små fel, finnar etc. Så, smink är snyggt, då är min fråga, duger inte ditt riktiga utseende? Ditt utseende som bara du har, ingen annan, vad är det som inte duger där? Finnar, vad är fel med finnar? Det är mänskligt att ha finnar. Du är inte den enda precis. Har du kanske nå födelsemärke eller nå liknande i ansiktet, varför gömma det, bara du har det, det är det som gör dig så unik. Vi alla är unika, ingen är som någon annan. Varför ska man då dölja vem man verkligen är på utsidan? 

 

''Men man vill ju inte se trött ut bland folk'' 

Dum ursäkt, folk kommer ju inte hata dig för att du är trött. Trötthet är också mänskligt, alla har nog sett sig själva trötta. Du är inte ful för att du är trött, det är fortfarande ditt utseende.


Många av dagens undommar, finns även vissa vuxna, har så dåligt självförtroende över sitt utseende. Det är så tragist. Vad är anledningen till dåligt självförtroende? Om man får chansa här så chansar jag på att majoriteten här på jordklotet är så utseendefixerad. ''Ser inte du ut si och så får inte ha vänner'' Typ så. Anledningen till det? Osäkerhet på sig själv. Vissa kanske inte vågar se sig med någon ''ful'' person bland folk för att man är rädd att bli retad. Okej ful var väl inte bästa ordet men ni förstår nog vad jag menar. Vissa kan vara avundsjuka på en annan person och då tycker man personen är ful istället. Avundsjuka, det ställer till så mycket. Istället för att vara avundsjuka på varandra, kan man inte vara nöjd med sig själv, glad för den man är och en dag kanske ditt liv är dans på rosor som vissa andras liv kan vara.


Men sen har vi även en sak till varför jag inte använder smink. Och det är för det mesta är djurtestat. Ja, det finns smink som inte är djurtestat, jag vet det. Men då kommer vi upp till förra punkten, jag behöver inte smink. Jag är vegitarian för jag varken gillar smaken på kött, fisk, kyckling osv men även för att djur ska dö, djur ska dö för att jag ska få mat. Det är så dumt enligt mig. Man kan leva på så mycket utan att äta djur. Samt även att djuren dör så plågsamt. Långa transporter, lidande väntan på sin död. Nej, usch säger jag. Samma sak här är det med smink, djur plågas för att vi människor ska underhålla oss. Varför ska djuren få lida när det är människan som ska ha skiten? Då kan vi lika gärna testa på människor istället då det ändå är vi som ska ha skiten. 


Smink är överskattat skit för att vi människor ska trackasera varandra över sitt utseende. Tyvärr vågar inte alla säga att de använder smink pgr av tex dåligt självförtroende, istället kommer de med dumma ursäkter. Så snälla, skit fullständigt i vad andra tycker om ditt utseende. Ni är så fina utan smink och det ska alla veta. Utan smink är ni så vackra just för att ni är så unika, ingen annan kan se ut som du, ingen annan kan tycka och tänka som du, för att du är unik.

         

Av Cupper Ponie - 8 januari 2015 12:30

Jag är hemskt dålig på att ljuga. Så fort jag försöker ljuga börjar jag garva. Dock ljuger jag så sällan så jag tror inte någon av mina vänner vet förstår att jag garvar när jag ljuger. Ingen jag känner läser min blogg heller, då de inte vet om att jag har en blogg, så de kommer nog inte få veta det på länge. 


Anledningen till att jag inte har berättat för mina kompisar, svårt att förklara för att förstå typ. Så vi säger så här De har aldrig frågat;) Nej men jag har aldrig brytt mig, tillslut kommer de ändå få tag på min blogg. Varken släckt eller vänner vet om att jag har en blogg, men min mamma har en liten aning, dock skiter hon fullständigt i vad jag håller på med på nätet. Då hon litar på mig vilket jag tycker vissa föräldrar göra. Hon litar på mig så om det är något på nätet jag inte vet vad jag ska göra men, ja då säger jag till henne. Nog om det!


Jag kollar mycket på djurplågeri. Visst låter det sjukt? Men anledningen är för att jag vill veta vad som händer i världen, både på gott och ont. Finns en grym yt kanal som försöker få fler att förstå vad som händer i världen inom kategorin djur. Samt så kollar jag även på den kanalen för att jag får ut min ilska över idioter. Har hänt flera gånger att jag bara vill slå sönder datorn nästan. Men det är ändå ganska skönt att inte behöva dölja sin ilska. Åker jag någon gång till tex Usa och skulle gå in på någon rodeo någon gång, tro mig, I will make a scen. Kommer säkert bli utslängd men så är det när idioter ska plåga djur för att de själva ska ha kul. USCH på männskligheten. 


Barn, usch, jag hatar barn. Jag är väl nästan på gräns till att vara ett barn men nu pratar jag mer om de mycket yngre. Bebisar, de är sjukt dryga. Skriker hejjvilt och verkar allmänt skrämande. Sen har vi de som är äldre än bebisar. Sen har vi de lite äldre barnen, under 11 iallafall. Förut hade inte jag något emot barn men så som dagens samhälle är vill jag gärna begrava mig ett tag. Dagen barn är så dåligt uppfostrade, själviska och bortskämda. Behöver jag säga mer? Obs, detta handlar om människo-barn, ej djur, älskar djur bebisar. Btw, kolla detta grymma inlägg av Linn, så bäst!


Jag har inte ätit godis på snart 1 år. Tiden går fort, men från och med skolavslutnigen har jag inte ätit godis på 1 år. Kan ha ätit choklad nå enstaka gånger men choklad är inte mycket till godis. Har mest ätit mörk choklad och det är nyttigt kan man väl säga. Glass ser jag inte heller som godis. Popcorn och tacochips är inte heller godis. Popcorn som är osaltade och inte fettiga är faktist nyttigt. Äter mest popcorn och tacoships för att få i mig salt.

    

Av Cupper Ponie - 8 januari 2015 08:41

God morgon! Torsdag idag då, någon som började skolan idag? Kanske redan igår? Jag börjar inte förens på måndag så lite tur har jag iallafall. 

 

I natt så har det ösregnat som bara den då jag vaknade av och till av att regnet smattrade mot fönstret. Dock är inte all snö borta än men det mesta är borta. Solen ska tydligen komma fram under dagen samt plusgrader så det försvinner nog under dagen. Åker troligen till stallet någon gång under dagen, inte riktigt säker när än. Tror jag väntar tills mamma har slutat. Känner mig inte riktigt pigg nu så här på morgonen så därför känner inte jag för att åka runt 10. Tänkte bara busa med hästarna på åkern idag så får de bralla av sig. Ska försöka ta en springrunda om det inte är halt ute. Så jag väntar nog gärna tills solen har börjat värma. Senare ikväll tänkte jag nog gymma lite. Har sjukt ont i mina armar och ben efter gårdagens träningspass. Dock inte träningsvärk men jag är typ öm om man säger så.


Tänkte fota lite natur också om solen vill titta fram. Tänkte testa naturbilder med nya objektivet. Men vi får se hur det blir helt enkelt. Hade viljat fota min kisse men hon går ju aldrig ut då hon är så lat och bekväm. Suck. Har även ett inlägg som ska försökas skrivas nu under dagen. 

       

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards