cupperponie

Alla inlägg under januari 2015

Av Cupper Ponie - 18 januari 2015 16:45

Måndag: Skola, ridskola. 

Tisdag: Skola tills kl 4. Stallet- promenad med ponnysarna om vädret tillåter. Löprunda på idrotten.

Onsdag: Skola tills kl 4 igen. Stallet, troligen promenad med ponnysarna. Beror på vägarna. Gymma.

Torsdag: Skola, stallet- inte helt klart på vad hästarna ska få göra, beror på vägarna. Gymma, ev promenera.

Fredag: Skola, stallet- oklart på vad som ska göras. Tror det var handboll på idrotten men annars så blir det vila från träningen.

Lördag: Stallet. Förhoppningsvis har vägarna tinat upp och då blir det tömkörning. Löprunda efter stallet. Ska försöka ta en ganska lång runda, men det beror på väder. 

Söndag: Stallet. Hästarna ska få klättra i skogen, antingen tömkörning eller promenad. Löprunda efter. Ta det lite lugnade, kanske jobba lite i uppförsbackar eller liknande.

 

Av Cupper Ponie - 18 januari 2015 16:29

Lite väl ofta såg man en liten Apasche som gäspade. Fick bild på de flesta gångerna, missade nog typ 2 gånger men det gör inte så mycket! Tänk vad trött man kan bli av att bara stå i hagen ;)

                                                            - Klicbara bilder

Av Cupper Ponie - 18 januari 2015 16:04

Har precis tagit en dusch efter en så skön löprunda. Solen var framme vilket gjorde det bara ännu bättre. Dock halt på vissa ställen så inte ens mina icebuggs kunde hålla emot, så jag fick springa lite på sidan av vägarna. Att springa på grus är väl inte precis det roligaste heller. Hur som helst så nu väntar jag på att min pasta ska bli klar och så länge väntas inlägg. Har bl.a en bildbomb påväg och lite tidsinställda ska också skrivas. Känner mig lite mer inspererad efter ha varit ute i friska luften och joggat. Lite engelskafix ska fixas ikväll också men det är inget att se fram emot. 


Btw så gick det super bra med hästarna idag. Dock var det inte ett dugg kul i hagen då det var så halt, hästarna vågade knappt på på isen. Men annars gick det bra. Fick fina bilder så snart får jag knappt plats med bilder i datorn längre. Ska rensa i den samt kameran så blir det bra! Passade på att fota i skogen lite granna också. Dock var ljuset sjukt dåligt så det blev bara nå enstaka bra. Apasche ville gärna vara ivägen också, uppmärksamhet tack.


Nu ska inlägg skrivas!

 

Av Cupper Ponie - 18 januari 2015 15:45

För några dagar sedan hämtade jag ett paket. Hade beställt lite nya kläder på Ellos. Blir mer shopping i vår dock, just nu finns det inte så mycket jag gillar i butikerna. Men detta fick jag hem.

       

+ ett par trosor som jag glömde ta kort på. Gillar den lila tröjan starkt, snygg detalj osv.

Av Cupper Ponie - 17 januari 2015 20:59

Durasell ville gärna stå på vägkanten i snön. Nöjd verkade han vara iallafall.



Av Cupper Ponie - 17 januari 2015 20:45

Go kväll på er! Har haft fullt upp hela dagen och inte förens nu har jag tid att sitta framför datorn. Började med att åka till stallet först. Fortfarande väldigt isigt på grusvägarna och åkern var mest bara is den också. Så istället för tömkörning blev det en promenad i skogen. Hittade lite stigar att gå på men jag vågade inte gå så långt in i skogen då det fortfarande är jakt. Hästarna tyckte däremot att det var otroligt skoj att få komma ut i skogen. Pigga och framot, och så klart sugna på mat som fanns överallt. Gick även lite på en av de plöjda åkrarna då det hade tinat upp en del i leran. Så båda fick jobba men Apasche vägrade att gå ner på åkern först. Så han drog iväg men långt kom han inte för jag höll i han som bara den. Fick sedan över båda på åkern och skrittade där en liten stund. På vägen tillbaka gick inte ett dugg bra. Några barn lekte i en av skogarna så hästarna blev livrädda och tillslut kom de lös. Så de gasade iväg på isen, typ bambi på hal is. Men de landade hos grannen då det fanns mumsigt gräs där. Tur att det fortfarande finns grönt gräs trots allt. 


Efter stallet fixade jag lite grejs hemma samt kollade på tv. Dock glömde jag städa mitt rum som jag hade tänkt att göra men aja, finns en dag i morgon också. Gymmade runt 5 tiden och körde Cardio i 2 h och avslutade med yoga i 30 minuter ungefär. Svettigt blev det men så härligt att äntligen kunna börja träna efter några dagars vila. Efteråt fixade jag lite gott att äta samtidigt som jag tittade framför en film. Skitdålig film var det dock, men typ skrattretande på samma gång. Det som väntar nu är sängen skulle jag nog kunna tro. Tror inte jag har nå mer att göra,kanske kollar lite på yt och om jag orkar ska hårbotten få masseras. Vi får se!


Ska ladda kameran så får den följa med till stallet i morgon om vädret tillåter. Är dock osäker på att ta med kameran då hästarnas hage är bara isgata så de är ju inte utanför ligghallen i onödan. Men vi får se hur det blir helt enkelt! Ha det bra så länge!

 

Av Cupper Ponie - 17 januari 2015 08:14

Älskade Lördag! Har precis ätit upp min frukost och runt 10 åker jag till stallet. Vinden har lugnat sig och solen ska komma fram när som helst. Glömde ladda kameran igår så den får tyvärr stanna hemma trots allt. Kanske tar med den i morgon istället om vädret tillåter. Om det inte är halt på vägarna ska Durasell få tömköras och Apasche får följa med bredvid. Annars får båda tömköras på åkern. Hoppas på att isen är borta på grusvägarna. Vanligtvis brukar Apasche tömköras och Durasell hägna med bredvid men denna gång ska jag prova annat istället. Dock får Apasche ha träns på och inte gå lös som Durasell får. Då Apasche kan få för sig att upptäcka andra saker om han är lös har inte jag någon lust med lös häst. Men innan de ska ut och jobba ska båda ryktas ordentligt. Nu när jag inte har varit i stallet så mycket pgr av väder och halka så är de kanske inte super fina i pälsen, man vet ju aldrig var de har rullat. 


Efter stallet blir det träning. Mensen har lugntat sig och jag känner mig bättre i kroppen så nu blir det hårdträning. Hoppas på att kunna komma ut på en löprunda. Blir nog Icebuggsen på, annars halkar jag säkert. Tänkte ta en lång runda idag, litar dock inte på skogen än så det får bli runt i stan helt enkelt. Måste hitta nya vägar tills i vår så jag inte tar typ samma väg hela tiden. Trots detta är 11:te året i Arboga så finns det ställen jag inte alls hittar till. Vet dock redan ett ställe som jag ska springa flitit på under vår och sommar. Lång runda är det, kommer ta tid på mig själv varje gång jag tar den rundan och sedan se mina framgångar för varje gång. 


Ska försöka uppdatera er med lite nya bilder från stallet idag men dock mobilbilder men så blir det ju när man har glömt att ladda kameran. Bloggen ska jag uppdatera efter stallet också så klart. Massera hårbotten ska jag också göra. Var så öm i hårbotten igår efter en hård boll i skallen men efter jag hade masserat så lugnade det ner sig faktist. Nej, nu ska jag fortsätta med mitt så hörs vi under dagen!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards