cupperponie

Alla inlägg under maj 2015

Av Cupper Ponie - 28 maj 2015 16:20

Den här videon, wow. Jag själv är inte vegan men jag är vegetarian. Och att bara vara vegetarian tycker jag är toppen. Äter sällan ägg, mjölkprodukter etc men jag kan inte riktigt kalla mig vegan. Jag har varit vegetarian över 1 år, har inte riktigt hållit koll. Och jag kommer fortsätta vara vegetarian. Äter någon här kött, fisk eller kyckling? Titta på videon och tänkt om.

Av Cupper Ponie - 28 maj 2015 10:34

Jag är ofärskämd enligt mitt mattelärare. Tycker mer att han är oförskämd. Humör drogs ner lite efter matten, blir så sur. Har tre lektioner kvar för dagen, språk, engelska och so. Drar hem efter engelskan då jag har håltimme medans resten av klassen har lektion. Hoppas på att lektionerna blir inställda dock hehe. 


Kanske drar hem innan jag slutar, trött som satan och mår bara skit. Vädret är inte så trevligt det heller så stallet kanske får vänta. Kanske kör träning direkt när jag har kommit hem så får vi se hur vädret är efteråt. 


Skolan drar mot sitt slut och det är bara fredag och måndag kvar med riktiga lektioner. Hur skönt? Har roliga planer för sommaren. Har bl.a fått sommarjobb. Den ni! Ska få jobba i stallet då det är massa sysslor där som behöver göras. Så det blir mitt sommarjobb. Vad jag får för betalt vet jag dock inte men vi skulle snacka om detta sen. Vill helst dock inte klippa gräset för sist jag gjorde det pajjade gräsklipparen. I'm the best. Fuck the rest.


Snart kommer sommarvädret har jag hört och jag längtar. Nästa vecka är det tema vecka. Ska vara med på Boothcampen. Vet inte var vi ska vara eller någonting så det blir ju spännande det här. Nej, nu ska jag snart äta lunch. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 27 maj 2015 08:29

Mår så jävla dåligt. Vill inte vara hemma för där är det ett helvete. I skolan vill jag inte heller vara för där är det också ett helvete. Vill bara vara i stallet. Där trivs jag som bäst. Och det är precis vad jag ska göra om en stund. Cyklar iväg till stallet om några minuter. Är där under dagen, sen hem o träna. Drar nog till farsan sen för att gå ut med kisse och för att se klart på filmen jag tittade på igår. Här hemma är det bara massa bråk så det är bättre att vara hos farsan. 


Får F i matte och kemi i slutbetyg just för saker som har hänt hemma. Well thank u. Hinner inte göra omprov i någon av ämnena heller, kanske i matte men det hänger på en skör tråd. 


Hade inte tänkt att lämna bloggen åt stycke för här kan jag skriva ner mina känslor. Det är super kul. Men var beredd på att det kanske inte blir helt och hållet liknande inlägg som brukar komma.

Nej, nu drar jag till stallet. Durasell ska ridas och tömköras. Apasche ska tömköras och nå mer, inte helt säker än. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 25 maj 2015 18:59

Då är jag tillbaka efter ha låtit bloggen stå stilla under dagen. Vi börjar med dagens ridpass!

 

Red Zantiago och det var dressyr på schemat. Btw, på söndag är det tävling för oss två så det var perfekt att få köra igenom honom en stund till tävlingen. Så, vi var ute i paddocken idag. Så himla skönt. Både mer utrymme och svalare luft. Det vi jobbade på idag var ökningar och minskningar i trav och galopp, samt att starta med bakbenen i gångarterna. Helvte vilket grymt pass! Fick med Zantiago mestadels hela tiden. Han började jobba mer bakifrån och han kom ner med huvud och nacke. Självklart, bara för att huvudet kommer ner går han inte i form, jo jag vet. Men när han verkligen jobbar rätt så ger det resultat, istället för att släpa med kroppen och ha huvudet uppe i himlen kommer han ner på huvudet och jobbar med hela kroppen. Så gick han alla gångarter. Är så himla stolt över både mig och Zantiago. Inte många som kan få han att jobba rätt om man säger så. I slutet körde vi några ökningar på diagonalen. Gick super. Dock första försöket så blev han seg efteråt istället för att hålla ihop sig. Bättre blev det iallafall. När vi travade av hamnade han i en avslappnad och låg, fin form. Super nöjd. Nu måste jag bara jobba på att bli mer avslappnad i mina knän. Men det kör vi på nästa vecka!


Nu till resten av dagen. Har varit sjukt deppig idag. Knappt pratat med någon. Bara någon enstaka kompis och lärare. Är även rätt så hes efter gårdagen. Den jag mest har pratat med är min äldsta brorsa då han känner samma sak som jag över nu denna grej som hände igår. Annars så har inte jag pratat med någon alls hemma förutom hamstern och katten så klart. Brorsan här hemma brukar jag vanligtvis knappt prata med alls så det är inte så himla konstigt att jag inte har sakt nå till honom. 


På onsdag har jag kemiprov muntligt och det kommer gå åt helvete. För jag kan ingenting. Skulle ha påbörjat plugga i helgen, men hände det? Nej. Hann inte på lördagen och på söndagen, ja då hände det ju en grej. Har även matteprov i morgon. Men skitkul, kommer kugga helvetet. Fattar ingenting just nu. Är deprimerad, behöver lov nu och bara komma bort från världen. Därför är jag glad över att ha ponnysarna, dom är guldvärda de där små korvarna <3 


Btw så om ni inte har sett på mitt instagram så hade jag en sjukt bra dag i stallet igår. Om ni har missat så kan ni se nedan om min dag i stallet igår. Men nu, nu ska jag ta det lugnt. Har ont i magen efter dressyrpasset idag. Magmusklerna fick allt jobba. Vi hörs!

Btw, såg nyss att jag har fått första myggbetten för i år. Tre stycken. Skitkul..

     

Av Cupper Ponie - 24 maj 2015 16:13

Superhärlig dag i stallet som jag längtar till att få berätta om... Men så när jag hoppade in i bilen på väg hem blev allt bara upp och ner. Vill gråta, vill skrika men ingenting går. Är sjukt hungrig och törstig men jag vägrar gå ut ur mitt rum. Är så jävla besviken. Men ingen bryr sig för ingen bryr sig om min åsikt här hemma när det går emot någon annan. Någon dag kommer jag berätta vad det handlar om, men inte just idag. Kommer nog vara inlåst i mitt rum hela dagen om det kommer vara som det är just nu resten av dagen. 


När jag är på bättre humör så loggar jag in här och berättar om min underbara dag i stallet. Men just nu vill jag bara begravas ett tag. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 24 maj 2015 08:56

God morgon! Tog sovmorgon idag, det behövdes verkligen. Ligger fortfarande i min säng med Kryddis bredvid. Men ska gå upp om en stund. Tänkte köra cardio nu på morgonen men jag behövde ta sovmorgon. Igårkväll skulle jag även ha tränat armar men jag fick typ solsting under dagen så jag orkade inte något sådant. Istället ska jag köra armar, rumpa och ben ikväll. Sen blir det vila i morgon. Tog en löprunda igår iallafall så rörde på mig gjorde jag allt. 


Hästarna följer med på långpromenad idag. Finns en skog längre bort från kyrkan, skog och berg vid sidan av grusvägen där. Har hittat en stig där, ska kolla om den finns kvar för i såfall tar vi en tur och klättrar upp där. Kameran hänger också med hade jag tänkt. Inte säker på om den hänger med på promenaden men till stallet hänger den med iallafall. 


Igårkväll tog jag lite bilder på Kryddan när hon ändå var ute. Blev halvbra bilder, hon var ganska tråkig och satt mest och käkade gräs. Men vissa bilder ska jag försöka redigera lite för att få fram det bra. Är inte så mycket för att redigera bilder. Jag orkar inte alltid redigera och jag tycker mer om en bra bild utan redigering. Hur ska jag ens förklara det här? Aja, gillar iallafall mer oredigerade bilder men det hänger även på bilden och fotografen att bilden är snygg utan redigering. Nog om det. Tog nå enstaka bilder på Bella igår också. Men hon ville hellre äta gräs än att titta mot kameran så det blev väldigt halvdanna bilder.


Nu blir det dags för mig att dra mig ur sängen innan stallet. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 23 maj 2015 14:45

Åkte vid 10 tiden till stallet för att ta en löprunda. Regnade av och till påvägen dit samt när jag fixade hästarna. Men jag drog ut på tiden så vi kunde slippa regnet under rundan. La dit en ny låt tidigare idag också så då vart det ännu roligare att springa. Hur som helst så blev det mycket blandning mellan pw och joggning. Det blåser nästan storm så det var inte superlätt att springa, det blev trögt. Apasche var lite trög i början men det var för att han behövde kissa. Så vi fick stanna mitt i vägen för att han skulle göra sina behöv. Men sen blev han glada lilla Apasche igen. Han sprang gärna framför, typ som en hund. Durasell höll sig bredvid mig. I uppförsbackarna ville de gärna öka takten. De älskar verkligen uppförsbackar, de ger allt de har i backarna. Super kul men lite jobbigt för mig ibland ;) Två nöjda ponnysar hade jag efteråt iallafall. Medans jag väntade på morsan höll ponnysarna på att rulla runt, äta gräs och gjorde sina behov, gissa vad jag gjorde. Drack massa vatten, stretchade och dansade. Typiskt mig. Hästarna däremot blev nästan trötta på mig.


Kan även checka en till grej. Skor till avslutningen är köpta så nu har jag en hel outfit som väntar i gaderoben. Kläderna kommer ni nog få se längre fram. Nu ska jag chilla en liten stund till och sedan drar jag iväg till farsan för att ta hand om katten och kaninen. Sen efter det blir det att träna armar, ev avslutar med yoga. Har hamnat i en sådan period som jag bara älskar stretchning och yoga. I morgon följer hästarna med ut på en långpromenad, tänkte klättra lite i skogen, samt trickträning. Vi hörs!

   

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards